Skyward Sword zasłużył na remake, a nie remaster


The Legend of Zelda: Skyward Sword HD sprawił, że zła gra była dobra. Jednak Miecz ku niebu zasługuje na jeszcze więcej niż dostała.

Miecz ku niebu HD daje mi szansę wyrzucić moje piloty Wii do śmieci, do których należą, w zamian za sterowanie drążkami analogowymi na Switchu. Rezultatem jest znacznie więcej precyzyjne, relaksujące i zabawne doświadczenie niż oryginalna gra Wii. Jednak Miecz ku niebu HD jest sparaliżowana przez swoją przeszłość: nawet po wyłączeniu kontroli ruchu gra jest wypełniona niezręczną mechaniką ruchu, która bardziej przypomina obejście niż aktualizację. Miecz ku niebu nie potrzebował remasteru, potrzebował remake’u.

Bzdury nie zniknęły, tylko ukryte

Reklama

Ta korba to klasyczny moment w rozgrywce i ma więcej sensu dzięki kontrolkom ruchu niż bez
Obraz: Nintendo przez Polygon

Oryginalny Miecz ku niebu zmienił standardowe sterowanie Zelda za pomocą Wii Remote, zmuszając graczy do wymachiwania ręką, jakby byli Linkiem, tnąc Master Sword. Jednak Wii Remote był nieprecyzyjnym narzędziem i denerwujące było podejmowanie wysiłku wymachiwania się po przekątnej i w prawo, aby trafić w słaby punkt wroga, tylko po to, by gra zinterpretowała to jako poziome prawe cięcie. Co gorsza, gra była bardzo trudna do grania w pozycji siedzącej – pozycja ja i myślę, że wielu ludzi woli zająć podczas relaksu przy grze Zelda.

Miecz ku niebu HD nie jest jak stare gry Zelda typu „dotknij A, aby pokroić”, ani nie ma księżniczka zmierzchu‘ specjalne ataki combo. Zamiast tego mogę kontrolować Master Sword za pomocą prawego drążka analogowego kontrolera Pro. Żadna walka nie jest prosta w Miecz ku niebu HD, ale po usunięciu elementów sterujących ruchem jest przynajmniej wygodny i precyzyjny — coś, czego oryginalna wersja zdecydowanie nie była.

Mimo to dziwne pozostałości oryginału Miecz ku niebu i jego obsesja na punkcie kontroli ruchu pozostaje. Walka z pewnością wyda się dziwna graczom, którzy nie znają historii gry „najpierw ruch”, a działania takie jak obracanie klawisza bossa, aby pasował do jego dziurki od klucza, są wręcz mylące. Miecz ku niebu jest wypełniony losowymi momentami, które przypominają ci, co kiedyś było, jak używanie miecza Linka do rysowania na ścianach, aby zdobyć serca lub bomby. Był niezgrabny ze sterowaniem ruchem, ale jest całkowicie nie na miejscu podczas korzystania z kontrolera.

Te momenty sterowania ruchem są wstrząsające, ale Miecz ku niebu HDNowe kontrolki również cierpią z powodu próby obejścia ograniczonego układu przycisków Wii Remote. Korzystasz z możliwości łatwego odwracania Skulltulas, przesuwając palcem w górę lub dźgając kryształ z otwartych ust Armosa za pomocą kliknięcia kijem. Ale proste czynności, takie jak poruszanie kamerą, sprawiają, że Miecz ku niebu czuję się jak zremasterowany tytuł na Nintendo 64, w którym spędzam tyle samo czasu, próbując zobaczyć, co jest przede mną, jak poruszam swoją postacią.

Aby poruszyć kamerą Linka — bez szokującego resetowania jej za plecami — musisz przytrzymać prawy przycisk ramienia, a następnie przesunąć prawy drążek, ignorując jego funkcje ataku. Nie możesz tego zrobić nawet podczas sprintu. Prawy drążek, który tradycyjnie sterował kamerą w grach od czasu wynalezienia dwóch drążków analogowych, jest właśnie tam — ale zamiast używać go, aby pomóc mi zobaczyć, dokąd zmierzam, muszę go używać do sterowania Miecz ku niebuzamiast tego jest sztuczna walka.

Miecz ku niebu HD jest wypełniony tego rodzaju dziwnymi frustracjami. Żaden z nich nie rujnuje gry, ale jest denerwujący. To tak, jakby Nintendo przejechało buldożerem nad skalistym polem, zamieniając je w uroczą drogę. Ale skały wciąż tam są, pod powierzchnią i czasami wystają z asfaltu.

Dlaczego remake?

Walka z bossem z Lordem Demonów Ghirahimem z The Legend of Zelda: Skyward Sword

Bitwa z Ghirahimem jest prawdopodobnie jedną z najbardziej żmudnych, biorąc pod uwagę sterowanie Skyward Sword HD
Obraz: Nintendo przez Polygon

Remastery dają programistom szansę na dopracowanie starej gry lub dodanie nowych narzędzi, takich jak wersja 3DS maska ​​majoraNotatnik bombowca. Ale remaster musi również polegać na tym, co było wcześniej. przeróbki, oczywiście potrzeba znacznie więcej czasu i zasobów na stworzenie niż remaster — po prostu spójrz na Final Fantasy 7: Remake i jak długo fani na to czekali — ale mogą odejść od niektórych oryginalnych decyzji projektowych gry, aby stworzyć coś, co wydaje się nowoczesne. Remake mogą uczyć się na poprzednich błędach, budując coś „nowego” od podstaw, gdzie remastery często są zamknięte w tym, co było.

Niektóre z obejść w Miecz ku niebu HD masz ochotę załatać dziurę w domu i nie pomalować jej tak, by pasowała do ścian: nie wygląda to ładnie, ale jest funkcjonalne. A Miecz ku niebu remake mógł dać Nintendo szansę na poznanie niektórych z Miecz ku niebuto naprawdę genialne pomysły bez niezręcznej pozostałości, która pojawia się co godzinę. Są zrobione Miecz ku niebu dzięki lepszemu sterowaniu kamerą i bardziej tradycyjnej walce Zeldy „mash A to combo” można usunąć niektóre bariery w grze, jednocześnie oferując ważną historię i (głównie) niesamowite lochy.

Największym argumentem przeciwko remake’owi, oprócz zasobów deweloperskich, jest to, że możemy stracić część tego, co sprawia, że ​​niesamowite lochy, takie jak Sandship i Sky Keep, są kultowe. Ale czterostronny zamek, który otwieram mieczem, nie jest tym, co czyni loch Starożytnej Cysterny, tylko to, co przypomina mi grę, która Miecz ku niebu był.

Dobry remake może otworzyć starszą grę dla zupełnie nowych odbiorców, jednocześnie zachowując to, co czyni oryginał wyjątkowym. W ciągu ostatnich kilku lat zdobyliśmy jedno i drugie Resident Evil 2 oraz Final Fantasy 7 przeróbki i obaj są odpowiedzialni za wciąganie graczy takich jak ja – którzy rzadko dotykali oryginałów – do starych franczyz. Te gry wydawały się nowe, przeprojektowane dla współczesnego pokolenia, jednocześnie przywołując to, co było wcześniej. Miecz ku nieburemaster nie wydaje się taki. To gra, którą mieliśmy dekadę temu, ale z bardziej responsywną walką, która nie opiera się na kontroli ruchu. Jest to wersja gry, z której chętnie skorzystam w mojej następnej rozgrywce Zelda, ale w przeciwieństwie do najlepszych remake’ów z ostatnich pięciu lat, nigdy nie pomylisz Miecz ku niebu o tytuł w 2021 roku. Trzyma się na tyle swojej przeszłości, że wydaje się przestarzały, a nie nowy.

Spędziłem lata nienawidząc Miecz ku niebu. Do diabła, powtórzyłem to zeszłej zimy i nienawidziłem tego. Z usuniętymi kontrolkami ruchu, Miecz ku niebuDoskonała jakość treści jest łatwiejsza do zauważenia niż kiedykolwiek i jestem prawie zszokowany, widząc, jak bardzo gówniane wrażenia z gry przykrywają świetną grę wideo. Ale jak w końcu czuję się komfortowo grając Miecz ku niebu i zacznę klasyfikować różne lochy i gadżety wśród najlepszych serii, nie mogę przestać się zastanawiać, co by było, gdyby Nintendo poszło o krok dalej.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Szef Meta przedstawia długoterminowy plan sztucznej inteligencji

Meta, spółka matka Facebooka, odnotowała łączne przychody w pierwszym kwartale na poziomie 36,5 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 27%. Firma oświadczyła, że ​​zobowiązała...

Najlepsze aplikacje VPN dla Apple TV

Skonfigurowanie VPN na Apple TV 4K pozwala uniknąć ograniczeń geograficznych i uzyskać dostęp do usług, które zwykle nie są dla Ciebie dostępne. ...

Kongo oskarża Apple o wykorzystywanie nielegalnych minerałów z regionów konfliktu w swoim łańcuchu dostaw

Demokratyczna Republika Konga oskarża Apple wykorzystywania nielegalnie wydobywanych minerałów pochodzących z regionów wschodnich, co wiąże się z przemocą, pracą dzieci i innymi naruszeniami...
Advertisment