Pracownicy Activision Blizzard przestaną pracować w środę w proteście przeciwko „odrażającej i obraźliwej” reakcji kierownictwa firmy na pozew, który ujawnił poważne zarzuty o seksizm i nękanie wydawcy gry.
Pozew złożony 22 lipca przez kalifornijski Departament Sprawiedliwego Zatrudnienia i Mieszkalnictwa (DFEH) opisywał kulturę firmy, która pozwalała na dyskryminację ze względu na płeć i „nieustanne molestowanie seksualne”. Dwuletnie śledztwo w sprawie firmy wykazało, że kobiety były wstrzymywane ze awansu z różnych powodów, w tym możliwości, że w końcu mogą wziąć urlop macierzyński, oraz że pracownice były przedmiotem „uwłaczających komentarzy na temat gwałtu” i innych poniżających zachowań.
jakiś oficjalna odpowiedź Activision Blizzard powiedział, że pozew „zawiera zniekształcone, a w wielu przypadkach fałszywe, opisy przeszłości Blizzarda”.
Od tego czasu ponad 2600 obecnych i byłych pracowników Activision Blizzard podpisał list otwarty popierający pozew DFEHH. (Źródła powiedziały firmie Polygon, że obejmuje co najmniej 1600 obecnych pracowników i 400 byłych pracowników, według ostatniej dostępnej liczby). W nim pracownicy powiedzieli, że nie ufają kierownictwu, że „pociągają sprawców do odpowiedzialności za ich działania” i że oficjalne oświadczenia „uszkodziły nasze ciągłe dążenie do równości w naszej branży i poza nią”. Teraz pracownicy wyjdą z pracy – zarówno wirtualnie, jak i na terenie kampusu Blizzard w Irvine w Kalifornii – aby zaprotestować przeciwko reakcji kierownictwa.
„Wierzymy, że nasze wartości jako pracowników nie są dokładnie odzwierciedlone w słowach i działaniach naszego kierownictwa” – powiedzieli organizatorzy protestu w oświadczeniu wysłanym do Polygon. Obecni pracownicy Activision Blizzard domagają się od kadry kierowniczej „poprawy warunków dla pracowników firmy, zwłaszcza kobiet, w szczególności kobiet kolorowych i transpłciowych, osób niebinarnych i innych marginalizowanych grup”.
Grupa pracowników Activision Blizzard domaga się, aby kierownictwo zniosło obowiązkowe klauzule arbitrażowe w umowach, stworzyło nowe, inkluzywne procesy zatrudniania i awansowania, opublikowało raport dotyczący podziału wynagrodzeń w celu zapewnienia sprawiedliwego wynagradzania grupom zmarginalizowanym oraz zatrudniło stronę trzecią do audytu “[Activision Blizzard King]struktura raportowania, dział HR i kadra kierownicza.”
Możesz przeczytać pełne oświadczenie woli opublikowane poniżej.
Biorąc pod uwagę zeszłotygodniowe oświadczenia Activision Blizzard, Inc. i ich radcy prawnego dotyczące pozwu DFEH, a także późniejsze wewnętrzne oświadczenie Frances Townsend oraz wiele historii udostępnionych przez obecnych i byłych pracowników Activision Blizzard, uważamy, że nasze wartości ponieważ pracownicy nie są dokładnie odzwierciedleni w słowach i działaniach naszego kierownictwa.
Jako obecni pracownicy Activision Blizzard organizujemy strajk, aby wezwać kierownictwo wykonawcze do współpracy z nami w zakresie następujących wymagań, w celu poprawy warunków pracowników w firmie, zwłaszcza kobiet, a w szczególności kobiet kolorowych i transpłciowych , osoby niebinarne i inne marginalizowane grupy.
1. Zniesienie obowiązkowych klauzul na sąd polubowny we wszystkich umowach pracowniczych, obecnych i przyszłych. Klauzule arbitrażowe chronią sprawców nadużyć i ograniczają możliwość dochodzenia przez ofiary zadośćuczynienia.
2. Przyjęcie zasad rekrutacji, rozmów kwalifikacyjnych, zatrudniania i awansów mających na celu poprawę reprezentacji pracowników na wszystkich poziomach, uzgodnionych przez pracowników w ogólnofirmowej organizacji zajmującej się różnorodnością, równością i integracją. Obecne praktyki doprowadziły do tego, że kobiety, w szczególności kobiety kolorowe i transpłciowe, osoby niebinarne i inne marginalizowane grupy, które są podatne na dyskryminację ze względu na płeć, nie są zatrudniane sprawiedliwie do nowych ról w porównaniu z mężczyznami.
3. Publikacja danych na temat wynagrodzeń względnych (w tym dotacji kapitałowych i podziału zysków), stawek awansów i zakresów wynagrodzeń dla pracowników wszystkich płci i pochodzenia etnicznego w firmie. Obecne praktyki doprowadziły do tego, że wyżej wymienione grupy nie są uczciwie opłacane lub promowane.
4. Zapewnij grupie zadaniowej ds. różnorodności, kapitału i integracji w całej firmie zatrudnienie osoby trzeciej do audytu struktury raportowania, działu HR i kadry kierowniczej ABK. Niezbędne jest zidentyfikowanie, w jaki sposób obecne systemy nie zapobiegły nękaniu pracowników i zaproponowanie nowych rozwiązań w celu rozwiązania tych problemów.
W kampusie Blizzard w Irvine w Kalifornii pracownicy spotkają się w środę przy głównej bramie. (Protestujący powiedzieli, że nie wejdą do Kampusu Blizzarda „ze względu na obecne środki ochrony zdrowia i bezpieczeństwa związane z COVID”). W Internecie pracownicy będą używać hashtagu #ActiBlizzWalkout, aby uczestniczyć wirtualnie. Do poparcia protestu zachęca się również pracowników z branży gier wideo — wielu pracowników sugeruje, że domniemana rasistowska i seksistowska kultura nie jest odosobniona dla firm takich jak Blizzard.
Organizatorzy proszą również zwolenników o przekazanie darowizn na różne organizacje charytatywne – w tym Black Girls Code, Futures Without Violence, Girls Who Code, RAINN, Women in Animation i Women in Games International – aby „stać w solidarności”.
Chociaż uzwiązkowienie w branży gier wideo jest rzadkie, branża powoli zmierza w kierunku uzwiązkowionej solidarności robotniczej. Od 2019 r. 47% deweloperów wspiera wysiłki związkowe, według ankiety przeprowadzonej przez Game Developers Conference — 16% ankietowanych było jednoznacznie przeciw. W 2019 roku Podobnie wyszli pracownicy Riot Games w proteście przeciwko polityce zatrudnienia firmy, w tym przymusowemu arbitrażowi. Do strajku doszło po 2018 roku Kotaku donosi, że rzekomo seksistowska kultura które umożliwiły dyskryminację i nękanie.
Od tego czasu trwa postęp na rzecz uzwiązkowienia. W 2020 roku Pracownicy Paradox Interactive w Szwecji podpisali układ zbiorowy pracy z 200 członkami związku. Korea Południowa pracownicy Nexon zrzeszyli się, również. Później w tym samym roku pracownicy kontraktowi z firmy Voltage Entertainment, którzy piszą dla aplikacji mobilnej Lovestruck: Wybierz swój romans, tworzyć historię strajkując — i wygrywając. 21-dniowy strajk zakończył się porozumieniem, które zapewniło pracownikom lepsze wynagrodzenie i przejrzystość.
„Ostatecznie rzecz, która naprawdę przynosi pozytywną zmianę dla pracowników, to dźwignia ekonomiczna, a dźwignia ekonomiczna wynika z faktu, że my, pracownicy, tworzymy całą wartość, zysk i jakość naszych firm”, Campaign to Organize Szefowa kampanii Digital Employees (CODE), Emma Kinema, powiedziała wówczas firmie Polygon. „A więc jeśli możemy wspólnie wstrzymać tę pracę, mamy ogromną moc w miejscu pracy”.