Około 75% pracowników z mniejszości technologicznych nie ma poczucia przynależności w pracy


Według Capgemini na całym świecie tylko 24% kobiet i mniejszości etnicznych na stanowiskach technicznych ma poczucie przynależności do organizacji, mimo że 75% kadry kierowniczej uważa coś przeciwnego.

Badania przeprowadzone przez firmę konsultingową wykazały, że 90% organizacji na całym świecie ma problemy z wdrażaniem praktyk integracyjnych i projektowaniem usług w zespołach technologicznych, pomimo zwiększonej potrzeby rozwoju technologii w wyniku pandemii.

Shobha Meera, dyrektor ds. społecznej odpowiedzialności biznesu i członek komitetu wykonawczego grupy w Capgemini, powiedział: „W świecie rosnącego popytu na produkty i usługi napędzane technologią, które są wolne od dyskryminacji i są integracyjne z założenia, znaczenie włączających pracowników technologicznych, kultury i praktyki są ważniejsze niż kiedykolwiek.

„A jednak widzimy dużą lukę nie tylko w stanie włączającej reprezentacji w technologicznej kadrze organizacji, ale także w postrzeganiu liderów kontra [that of] kobiet i mniejszości etnicznych o stanie włączenia do technologii. Niniejszy raport zwraca uwagę na pilną potrzebę, aby organizacje i liderzy przyjęli tę rzeczywistość i skupili się na poprawie różnorodności i integracji w zespołach technicznych w wymagającym środowisku talentów.

Różnorodność, integracja i równość w zespołach technologicznych

Od pewnego czasu w sektorze technologii istnieje ciągła luka w różnorodności, z grupami takimi jak kobiety; osoby niepełnosprawne; ludzie pochodzenia indyjskiego; osoby z czarnego, afrykańskiego, karaibskiego lub czarnego brytyjskiego pochodzenia; lub z Pakistanu lub Bangladeszu, nadrabiając bardzo niewielu z tych zatrudnionych na stanowiskach technologicznych w Wielkiej Brytanii.

Raport Capgemini nie przedstawia dalej danych dotyczących mniejszości etnicznych, ale wspomina, że ​​respondenci zostali zapytani, z którymi z poniższych identyfikowali się: biali, Azjaci, czarni, Latynosi/Latynosi, Bliski Wschód/Arabowie, rdzenni/rdzenni, osoby, których rasa jest nie reprezentowane, a ci, którzy są rasy mieszanej.

Reklama

Chociaż raport wykazał, że kobiety stanowią 21% pracowników technologicznych na całym świecie, a osoby pochodzące z mniejszości etnicznych stanowią 16% pracowników technologicznych, różne role opowiadają różne historie.

W zespołach badawczych i projektowych zajmujących się zarządzaniem produktami, projektowaniem produktów, interfejsem użytkownika i doświadczeniami użytkownika (UI/UX) kobiety stanowiły około 16% osób na tych stanowiskach, a mniejszości etniczne stanowiły około 13%.

Reprezentacja różnych grup spadła jeszcze niżej w przypadku pracowników w zespołach sztucznej inteligencji (AI), analityki, data science i zarządzania danymi, przy czym kobiety stanowią 15% osób na tych stanowiskach, a mniejszości etniczne 12%.

Liczby nadal spadały w rolach cybernetycznych, przy czym kobiety i mniejszości etniczne stanowią tylko 12% osób w tych rolach.

Częścią budowania zróżnicowanej i sprawiedliwej siły roboczej jest zapewnienie, że kultura w organizacji jest inkluzywna, pozwalając każdemu poczuć się sobą w pracy bez obawy o dyskryminację – włączenie w wielu przypadkach jest częścią inicjatyw na rzecz różnorodności firmy walczą o osiągnięcie.

Jeśli chodzi o poczucie bycia włączonym w pracę, 53% kobiet i mniejszości etnicznych czuje się komfortowo dzieląc swoje życie osobiste z rówieśnikami, ale tylko 9% ma podobne odczucia wobec osób na stanowiskach kierowniczych.

Badanie Capgemini wykazało rozbieżność między liderami w organizacjach a pracownikami, jeśli chodzi o różnorodność i integrację – 85% osób na stanowiskach kierowniczych uważa, że ​​wszyscy pracownicy mają takie same możliwości, ale tylko 19% kobiet i mniejszości etnicznych uważa, że ​​tak jest.

W zespołach technologicznych tylko 22% pracowników o czarnym pochodzeniu uważało, że mają takie same możliwości rozwoju zawodowego jak ich koledzy. Liczba ta spadła jeszcze bardziej w rolach technologicznych, takich jak zarządzanie produktem lub projektowanie, a tylko 8% pracowników o czarnym pochodzeniu miało poczucie, że mają równe szanse rozwoju i postępu.

Jednym z powodów, dla których różne zespoły pracują nad opracowywaniem produktów i usług, jest zapewnienie, że te produkty i usługi są reprezentatywne i zaspokoić korzystających z nich odbiorców.

Jednak tylko 16% kobiet i mniejszości etnicznych w branży technologicznej uważa, że ​​w zespołach technologicznych odpowiedzialnych za opracowywanie produktów istnieje dobra reprezentacja mniejszości.

Jedna trzecia organizacji uznanych za stosujące praktyki integracyjne stwierdziła, że ​​obecność kobiet lub osób z mniejszości etnicznych w zespołach technicznych prowadzi do dzielenia się różnymi perspektywami podczas procesu projektowania, co prowadzi do większej integracji.

Capgemini stwierdziła również, że firmy stosujące praktyki w zakresie różnorodności i integracji są bardziej skłonne do tworzenia produktów, które zaspokoją potrzeby wszystkich – na przykład okazało się, że 40% organizacji stosujących praktyki integracyjne uwzględnia użytkowników końcowych w opracowywaniu produktów na każdym etapie, aby zapewnić ich zaspokojenie. do swojej bazy klientów.

Projektowanie różnorodnych technologii konsumenckich

Nic dziwnego, że raport Capgemini wykazał, że konsumenci oczekują, że organizacje opracują technologię, z której może korzystać wiele różnych typów ludzi, i oczekują, że organizacje będą konsultować się z różnymi grupami podczas opracowywania tej technologii.

Niedostatecznie reprezentowane grupy wyrażają obawy dotyczące wykorzystania technologii w różnych sektorach. Na przykład firma Capgemini odkryła, że ​​połowa kobiet pochodzących z mniejszości etnicznych uważa, że ​​zaoferowano im niższą ocenę kredytową podczas korzystania z produktu bankowości internetowej, a prawie połowie kobiet z mniejszości etnicznych zaoferowano niższy kredyt na niektóre produkty bankowe podczas korzystania z bankowości internetowej. podanie.

Ponad 40% globalnych konsumentów, którzy byli kobietami lub pochodzącymi z mniejszości etnicznych, uważało, że nie pokazano im opcji opieki zdrowotnej w droższych lokalizacjach, a 40% klientów z mniejszości etnicznych nie otrzymywało istotnych dla nich informacji medycznych podczas korzystania z usług online.

Średnio 40% mniejszości etnicznych uważało, że podczas zakupów w Internecie nie prezentowano im luksusu, a 30% twierdziło, że chatboty używały seksistowskiej i stronniczej terminologii.

Ponad 75% osób niebinarnych lub niepłciowych oraz 66% osób należących do mniejszości etnicznych obawia się, że udostępnianie ich danych osobowych może negatywnie wpłynąć na ich zdolność do znalezienia pracy w przyszłości.

Wiele z tych problemów wynikają z błędów algorytmicznych – gdy dane wykorzystywane do trenowania systemów są rasistowskie lub seksistowskie, cechy te odzwierciedlają sposób działania systemu.

Szereg sytuacji opisanych w raporcie Capgmini, w których wykorzystanie AI i algorytmów może: negatywnie wpływają na osoby z grup mniejszościowych obejmowały tagowanie zdjęć, które nie działa w przypadku czarnych twarzy, wyszukiwanie obrazów przynoszące tendencyjne wyniki, wybór skanera ciała na lotniskach nieproporcjonalnie wybierający czarnoskóre kobiety do skanowania w oparciu o fryzury oraz asystenci głosowi, którzy domyślnie wybierają kobiety.

Raport Capgemini oferował: liczba sugestii za rozwiązanie problemu braku różnorodności i włączenia do zespołów technicznych oraz stronniczości produktów i usług technologicznych, w tym tworzenie bardziej integracyjnych praktyk zatrudniania, ograniczanie sztucznej inteligencji i uprzedzeń algorytmicznych oraz zapewnianie, że użytkownicy ze wszystkich środowisk są uwzględniani w projektowaniu produktów i usług.

Jak wspomniano, zróżnicowane zespoły tworzą bardziej zróżnicowane produkty, co sprawia, że ​​zróżnicowane zatrudnianie jest jednym ze sposobów rozwiązywania tych problemów. W swoich sugestiach dotyczących zróżnicowanego zatrudniania firma Capgemini skupia się na niektórych z tych powszechnych kwestii, sugerując dbałość o język w opisach stanowisk, a także dbanie o procesy polecania w firmach oraz o to, czy kultura firmy jest inkluzywna.

Sugeruje również zapewnienie przejrzystości decyzji dotyczących rozwoju kariery i sposobu podejmowania decyzji o możliwościach kariery w całej firmie.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Czy Wurmple może być błyszczący w Pokémon Go?

Wurmple, Pokémon-robak z Kanto, można spotkać na wolności w PokemonGo. Tak, Wurmple może być błyszczący PokemonGo! ...

Røde ogłasza mikrofon ręczny Interview Pro, klatkę telefoniczną i uchwyt magnetyczny na targach NAB 2024

Na targach NAB Show 2024 w Las Vegas firma Røde ogłosiła trzy zupełnie nowe produkty, które bezpośrednio przypadną do gustu twórcom treści mobilnych...

Czy Weedle może być błyszczący w Pokémon Go?

Weedle, włochaty Pokémon-robak z Kanto, można spotkać na wolności w PokemonGo. Tak, Weedle może się błyszczeć PokemonGo! ...
Advertisment