ICO kończy swoje zaangażowanie w spór między NatWest Bank a informatorem o naruszeniu danych


Biuro Komisarza ds. Informacji (ICO) zakończyło spór między NatWest a byłym pracownikiem oddziału o poufne akta klientów przechowywane w domu byłego pracownika.

Informacje o klientach w formie papierowej były częścią umowy o pracę z domu zawartej z byłym kierownikiem oddziału pracownika, która obowiązywała w latach 2006-2009.

Jednak około 1600 papierowych teczek zawierających poufne dane klientów pozostaje w domu byłego pracownika, który od ponad 10 lat próbuje je zwrócić. Należą do nich dokumenty z nazwami klientów, adresami i danymi kontaktowymi, a także podsumowanie/informacje o historii konta.

W 2012 roku, po dochodzeniu, ICO uderzyło bank w nadgarstki nad układem i od tego czasu doradza byłemu pracownikowi w sprawie bezpiecznego zwrotu akt klientów.

Według byłej pracowniczki, która chciała pozostać anonimowa, ICO poinformowało ją w lipcu 2021 r. – prawie dziesięć lat po tym, jak się w to zaangażowało – że nic nie może na to poradzić, ponieważ tylko informacje elektroniczne są objęte ochroną Ustawa o ochronie danych 1998 a nie informacje w formie papierowej, format, w jakim je miała.

Computer Weekly zapytał ICO, dlaczego nie powiedział byłemu pracownikowi, że nie może nic zrobić wcześniej, ale tak odmówił komentarza.

Reklama

ICO potwierdziło Computer Weekly, że zakończyło swoje zaangażowanie w spór. „ICO doradzało w kwestiach ochrony danych stronom zaangażowanym w spór pracowniczy datowany na 2009 rok.

„Jesteśmy usatysfakcjonowani, że potencjalne ryzyko dla osób fizycznych nie uzasadnia dalszych działań, mimo zmiany prawa” [General Data Protection Regulation] od tamtej pory.”

RODO, które zostało wprowadzone w 2018 roku, oznacza, że ​​banki muszą informować klientów o potencjalnych naruszeniach ich danych.

Była pracownica pracowała w oddziale NatWest od 1998 r., sprzedając kredyty hipoteczne i pożyczki, a od 2006 r. zaoferowano jej możliwość pracy w domu z powodów osobistych. Na polecenie banku wykorzystała informacje bankowe klientów, aby pomóc jej uzyskać kredyt hipoteczny i działalność pożyczkowa.

W ramach przygotowań do pracy, które trwały do ​​2009 roku, otrzymała od swojego przełożonego dokumenty papierowe z informacjami o klientach. Były one odbierane w oddziale co tydzień lub wysyłane przez jej skrzynkę pocztową w różnym czasie.

Kiedy była pracownica zorientowała się, że dział HR nie wie o jej organizacji pracy, skontaktowała się z infolinią banku i wyjaśniła swoje obawy dotyczące informacji przechowywanych w jej domu. Została poproszona o przekazanie wszystkiego na piśmie swojemu przełożonemu, co zrobiła, nieumyślnie narażając gwizdek na luźne praktyki bezpieczeństwa danych.

Po przejściu przez bank procedury zażaleń została zwolniona w maju 2009 roku za niezwrócenie dokumentacji. Oficjalnym powodem jej zwolnienia było rażące wykroczenie i „rażące nieposłuszeństwo w następstwie rozsądnego polecenia starszego pracownika”.

Sąd pracy podtrzymał później decyzję.

Była pracownica powiedziała, że ​​FSA doradził jej, aby przed przekazaniem informacji otrzymała pokwitowanie z banku, aby chronić swoje stanowisko przed ewentualnymi sporami sądowymi w przyszłości.

W 2009 r. ICO powiedział RBS: „Nie jest nierozsądne, aby obie strony podpisały zobowiązanie/pokwitowanie, które potwierdzałoby to [the former employee] przekazała wszystkie posiadane przez nią dane klienta, a bank uznając to, co przekazała, jest tym, co posiadała, zwłaszcza że bank nie ma ewidencji, jakie informacje zostały przekazane [her]”.

Jedenaście lat później NatWest ostatecznie zgodził się wystawić pokwitowanie dokumentów, ale były pracownik zwrócił się do banku o odszkodowanie od przyszłych roszczeń związanych z przechowywaniem informacji w jej domu i wykonywaną przez nią pracą, której odmówił. do zrobienia.

W dochodzeniu z 2012 r. ICO stwierdziło, że bank nie przestrzegał zasad ochrony danych, zezwalając pracownikowi oddziału na pracę w domu, ale nie podjęto dalszych działań.

ICO powiedział wówczas: „Chociaż ten incydent był „lokalnym” problemem na poziomie oddziału, RBS nie zachował zgodności z siódma zasada ochrony danych w danym okresie. Obie strony zostały poinformowane o tej decyzji. Biuro nie podjęło dalszych działań, a sprawa została zamknięta i pozostaje zamknięta.”

W ramach tego śledztwa były pracownik przekazał ICO tysiące akt, które następnie zostały zwrócone NatWest. Zatrzymała jednak pudełko zawierające 1600 akt klientów, aby przedstawić jej dowody w ramach wszelkich postępowań prawnych, o których ICO jest świadoma.

Były pracownik chętnie odda akta, ale chce otrzymać odszkodowanie z tytułu przyszłych roszczeń byłych i obecnych klientów NatWest. Negocjacje znalazły się w impasie, a ICO wycofało swoje wsparcie doradcze.

Rzecznik NatWest Group powiedział: „Ten były pracownik został zwolniony w 2009 roku za rażące wykroczenia w wyniku jej powtarzającej się odmowy zwrotu informacji o klientach.

„Bank zrozumiał, że cała dokumentacja została zwrócona za pośrednictwem ICO w 2012 roku. Później okazało się, że to nieprawda. W 2019 r. była pracownica twierdziła, że ​​w rzeczywistości zachowała dodatkową dokumentację.

„Bank kontynuuje próby odzyskania tych informacji. Podobnie jak w przypadku dokumentacji otrzymanej w 2012 roku, nie doszło do szkody dla klienta i nie ma obaw, że została udostępniona innym stronom”.

Prawnik IT Dai Davis zapytał, dlaczego bank nie otrzymał nakazu sądowego o zwrocie dokumentów. „Bank prawdopodobnie podjął decyzję, że w sumie nie jest tego wart. Dane są przestarzałe i tak naprawdę nie stanowi to ryzyka” – powiedział.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Użytkownicy Xbox mogą teraz skorzystać z 3-miesięcznego bezpłatnego okresu próbnego Apple TV+

Przez ograniczony czas Microsoft współpracuje z Apple, aby zaoferować właścicielom Xbox bezpłatny 3-miesięczny okres próbny AppleTV+, usługa strumieniowego przesyłania wideo firmy Apple. ...

UE zatwierdzi zmiany w polityce Apple dotyczącej chipów NFC w iPhone’ach, co umożliwi konkurentom korzystanie z Apple Pay

Komisja UE ma zatwierdzić zapowiadane wcześniej zmiany w polityce Apple dotyczące dostępu do chipa NFC w iPhonie, mając na celu zwiększenie konkurencji na...

Hołd dla pioniera branży: Gunnara Rasmussena (1925–2024)

Założyciel GRAS Sound & Vibration, znany inżynier akustyki Gunnar Rasmussen, zmarł 17 kwietnia 2024 r. Gunnar Rasmussen założył GRAS w 1994 r., w...
Advertisment