Gry mogą zmniejszyć ryzyko dla użytkowników finansów online online


Technologia finansowa (fintech) otwiera usługi finansowe dla coraz większej liczby osób, ale tylko dlatego, że ułatwia dostęp do usług, nie czyni tych usług prostszymi ani mniej ryzykownymi w użyciu.

Uruchomienie startup technologiczny Tradelite jest próbą rozwiązania tego problemu poprzez platformę do tworzenia gier usług finansowych.

Łączy dwa największe sektory na świecie za pośrednictwem platformy, która umożliwia twórcom gier korzystanie z danych z rynków finansowych na żywo. Po opracowaniu gry na platformie będą edukować użytkowników w poruszaniu się po prawdziwych rynkach finansowych bez związanego z tym ryzyka.

Tradelite, który został uruchomiony w tym miesiącu, był konceptem w 2019 roku, a specyfikacja i rozwój platformy rozrywki finansowej (FE) rozpoczęły się na początku zeszłego roku.

Platforma, z której będą korzystać twórcy gier, wykorzystuje prawdziwe dane finansowe z giełd i licencjonowanych dostawców danych finansowych na całym świecie w taki sam sposób, jak zrobiłaby to każda inna instytucja świadcząca usługi finansowe.

Stworzy ekosystem twórców gier, wydawców gier, wydawców specjalizujących się w usługach finansowych oraz dostawców usług finansowych, takich jak banki.

Reklama

Założyciel Matthias Kröner powiedział Computer Weekly: „Przyjmowanie, przetwarzanie i przekształcanie w celu dalszego wykorzystania tych danych finansowych to codzienna działalność każdego banku i brokera. Nasze doświadczenie i wiedza z sektora finansowego umożliwiają nam mechanikę gier związanych z rozrywką finansową”.

Motywacją do przedsięwzięcia było to, że gry powinny być wykorzystywane jako narzędzie transferu wiedzy w sektorze finansowym.

Kröner powiedział, że amatorzy handlujący na rynkach finansowych obecnie po prostu uprawiają hazard, ponieważ nie rozumieją, jak to wszystko działa.

Ponadto rośnie liczba niewykwalifikowanych i niewyszkolonych osób, które dzięki konsumeryzacji cyfrowej mają łatwy dostęp do handlu. . „Ludzie interesują się rynkiem i pieniędzmi – wystarczy spojrzeć na irracjonalne zachowanie wokół kryptowalut i boom handlu na Robinhood”, powiedział Kröner. „Ale tych ludzi trzeba przeszkolić”.

Kröner był wczesnym pionierem bankowości cyfrowej, zakładając Fidor Bank w 2007 roku. To było później sprzedany francuskiemu gigantowi bankowemu BPCE.

Ale to właśnie w czasie swojego pobytu w dyskontowym banku maklerskim, w połowie lat 90., po raz pierwszy zobaczył na własne oczy ryzyko, jakie na rynkach finansowych podejmowali ludzie niewykwalifikowani. „Ideą brokera dyskontowego było ułatwienie dostępu do akcji spółek, ale ludzie na to grali” – powiedział. „Pomyślałem, że jeśli ludzie chcą grać, OK, nie jestem tu po to, by edukować”.

Ale Tradelite zapewnia teraz platformę technologiczną i wiedzę rynkową, aby umożliwić tę edukację, co często jest ignorowane, powiedział Kröner.

„Banki nie chcą edukować klientów, ludzie nie czytają książek, szkoły nie poruszają tematu, więc ludzie są niepiśmienni finansowo” – powiedział.

„Podobnie jak symulator lotu szkoli Cię, jak latać, te gry zrobią to samo, ale do handlu lub innych działań finansowych”.

Ale to nie jest grywalizacja, podkreślił Kröner. „Uważamy, że grywalizacja jest zła, ponieważ kamufluje realne ryzyko, a nie tak, jak powinna”.

Gry tworzą jednak atrakcyjne i motywujące środowisko, w którym ludzie mogą uczyć się, ćwiczyć, rozwijać się i skupiać na wykonywanych zadaniach – dodał. „Środowisko tworzy się poprzez ustalanie konkretnych celów z łatwymi do opanowania zasadami, upewniając się, że cele pasują do możliwości graczy na każdym kroku, zapewniając jasne i aktualne informacje zwrotne na każde działanie i wynik oraz eliminując czynniki rozpraszające zmysłowymi i motywacyjnymi czynnikami. ” powiedział.

Interakcja z grami może również generować dane użytkowników na podstawie autentycznych zachowań, a nie za pomocą tradycyjnych kwestionariuszy, powiedział Kröner. „Zamiast pytać ludzi bezpośrednio o ich tolerancję na ryzyko i zmuszać ich do wyboru między wyborami bardzo niskim, niskim, neutralnym, wysokim lub bardzo wysokim, gra może oferować użytkownikom interaktywne scenariusze, w których użytkownicy muszą dokonywać wyborów i doświadczać konsekwencji. Rejestrowanie wyborów, reakcji i postępów użytkownika w czasie zapewniłoby wgląd w apetyt na ryzyko i tolerancję użytkownika”.

Powiedział, że środowiska gier mogą być również wykorzystywane do bezpośredniego wspierania użytkowników w wykonywaniu złożonych, mylących i żmudnych zadań, takich jak przechodzenie przez proces wdrażania i poznawanie procesu klienta dostawcy usług finansowych. Pomoże to zapobiec rezygnacji użytkowników z procesu, dostarczaniu nieprawidłowych informacji i blokowaniu dostępu do usługi z powodu błędów projektowania interfejsu użytkownika.

Twórcy gier płacą za korzystanie z platformy, tworząc rynek B2B dla gier, gdzie wydawcy, którzy subskrybują, mogą wybierać gry dla swoich odbiorców.

Będzie korzystał z modelu jako usługi z powtarzającymi się opłatami, z dzieleniem się przychodami z programistami i wydawcami. Docelową bazą użytkowników są również domy mediowe zajmujące się publikacjami finansowymi.

Tradelite podpisał już umowę partnerską z niemieckim domem mediowym, który publikuje: Akcjonariusz (Akcjonariusz).



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Cincoze wprowadza na rynek kompaktowe komputery wbudowane DA-1200 i DV-1100

Marka wytrzymałych komputerów wbudowanych — firma Cincoze wprowadziła na rynek dwa nowe kompaktowe komputery wbudowane z linii produktów Rugged Computing — DIAMOND. ...

Gdzie zdobyć kryształy portowe w Dragon’s Dogma 2 oraz lista najlepszych lokalizacji

Portkryształy są jednymi z najrzadszych i najpotężniejszych przedmiotów w Dogmat smoka 2. Działają jak kotwice, które możesz szybka podróż to...

Czy Godzilla x Kong: The New Empire ma scenę po napisach?

Technicznie rzecz biorąc, Godzilla x Kong: Nowe imperium to piąty film w Legendary Pictures MonsterVersktóra w 2023 r. rozszerzyła się...
Advertisment