Beastars sezon 2 ponownie ustawia poprzeczkę dla anime 3D CG


Bestie, a jego nieskrępowana tajemnicza morderstwo-mafia-romans-melodramat powraca. Drugi sezon cieszącego się dużym uznaniem anime wyprodukowanego przez japońskie studio animacji Orange i opartego na popularnej mandze Paru Itagaki o tym samym tytule, miał swoją premierę w serwisie Netflix w Ameryce Północnej w miniony weekend po zakończeniu emisji w japońskiej telewizji w marcu zeszłego roku.

Wyposażony w powrót reżysera Shinichi Matsumi (Steamboy, Kraina Błyszczących), Bestie Sezon 2 pogłębia relacje i łuki swojej głównej obsady, z bohaterem Legoshi — pobudzonym przez jego skomplikowane uczucia do swojego roślinożernego kolegi z klasy Haru — rzuca się w oczy zadaniu polowania na sprawcę morderstwa Tema alpaki. Tymczasem jeleń Louis, rywal Legoshiego o uczucia Haru, opuszcza Akademię Cherryton, by wyruszyć w mroczną i krętą podróż odkrywania samego siebie jako nowy szef Shishigumi, przestępczej rodziny mięsożernych, której były przywódca Louis zabił pod koniec pierwszy sezon.

Prawdopodobnie, oprócz fascynujących postaci anime i bizantyjskich, emocjonalnych wątków, najsilniejszym elementem Bestie atrakcyjność jest jego animacją. Jakość anime animowanego w 3D CG jako całości może być chybiona lub trafiona; dla każdego Kraina Błyszczących lub Dorohedoro, jest Duch w muszli: SAC_2045 lub Ex-ramię. Orange jednak złamał formułę tworzenia fascynującego anime 3D CG z estetycznym zacięciem i zręcznością tradycyjnej animacji 2D.

Reklama

Obraz: pomarańczowy

Bestie przedstawia współczesną cywilizację zamieszkaną przez antropomorficzne zwierzęta à la Zootopia lub BNA: zupełnie nowe zwierzę!, ze społeczeństwem nieoficjalnie podzielonym na mięsożerne i roślinożerne gatunki zwierząt. Większość Bestie odbywa się w Cherryton Academy, jednej z niewielu szkół z internatem na świecie in Bestie gdzie zwierzęta roślinożerne i mięsożerne żyją obok siebie.

Oczywiście, przy tak wielu postaciach i gatunkach na ekranie, pojawia się pytanie, jak animować wszystkie te różne zmienne w sposób, który wygląda naturalnie i zabawnie, nie sprawiając przy tym wrażenia, że ​​ruch jest niesamowity lub mechaniczny. Orange radzi sobie z tym wyzwaniem poprzez połączenie kilku technik; Pierwszym z nich jest zaprojektowanie każdej postaci tak, aby z grubsza pasowała do tych samych proporcji, jeśli nie rozmiaru, jak w przypadku głównego bohatera Legoshiego. Wybór ma praktyczny skutek: podobne projekty zmniejszają nakład pracy, który w innym przypadku wymagałby tworzenia nowych animacji dla całej obsady postaci drugoplanowych. Orange wykorzystuje również technologię przechwytywania ruchu, aby rejestrować mimikę twarzy i fizyczne występy aktorów głosowych serialu, co pozwala personelowi tworzyć bardziej naturalne i zniuansowane animacje postaci.

Jeleń Ludwik w fioletoworóżowym garniturze otoczony przez Shishigumi stworzył mężczyzn z wyciągniętą ręką w Beastars Season 2

Obraz: pomarańczowy

Ale przede wszystkim piękno grafiki komputerowej wynika z wyboru regularnego zmieniania szybkości klatek pomiędzy wybranymi scenami i sekwencjami w trakcie pokazu, w zależności od tego, co się dzieje. Dzięki temu pokaz naśladuje niuanse i odczucia animacji 2D w niektórych scenach, na przykład gdy postacie prowadzą rozmowy i poruszają się po tle, jednocześnie podkreślając płynność i płynność zapewnianą przez animację 3D w innych, szczególnie podczas panoramowania lub dynamicznego szybkiego ruchome sekwencje, w których postacie walczą fizycznie.

W wybranych momentach Orange przeplata również dwuwymiarowe przedstawienia postaci i kadrów w wybranych momentach serii. Jest to szczególnie widoczne, gdy używa się go do przedstawiania rzadko powtarzających się postaci, które pojawiają się tylko przez jedną lub dwie chwile sezonu, takich jak wiewiórka, łoś i pies ubrany w strój biznesowy, który przygotowuje się na zebraniu rady mającym zadecydować o nowej Bestii lub rozmowy na podzielonym ekranie między członkami wspomnianego posiedzenia rady na początku drugiego odcinka.

Wymiana podzielonej klatki między wieloma antropomorficznymi postaciami zwierząt, renderowana zarówno w animacji 2D, jak i 3D

Obraz: pomarańczowy

Sceny te istnieją nie tylko w celu praktycznego skrócenia czasu i pracy niezbędnej do animowania tych postaci w 3D tylko po to, aby widzowie nigdy więcej ich nie zobaczyli, ale także do przedstawienia reakcji i emocji, które inaczej wyglądałyby dziwnie lub niesamowicie, gdyby były renderowane w 3D . Widzimy to ponownie w kulminacyjnym punkcie ostatniego odcinka tego sezonu, w którym Legoshi mierzy się z mordercą Tema. Nie wchodząc zbyt głęboko w terytorium spoilerów, Legoshi stoi zgarbiony z włosami na ciele najeżonymi z gwałtowną intensywnością, jego pysk ocieka krwią, gdy szarżuje do kolejnego starcia z przeciwnikiem. To imponujące i niezapomniane ujęcie, tym bardziej, że płynnie wpisuje się w wyraźną estetykę cel-shadingu, nie próbując jednocześnie ukrywać faktu, że jest tradycyjnie rysowany.

Jak na ironię, wiele produkcji anime 3D CG cierpi z powodu nadmiernego polegania na 3D CG, bez względu na zasady tradycyjnej animacji, takie jak tempo, kompozycja i zdjęcia. Nawet w przypadku przechwytywania ruchu postacie będą się poruszać jak sztywne robotyczne manekiny z gładkimi, plastelinowymi twarzami, naśladując faksymile ludzkiej ekspresji, poruszając się jednocześnie na tle z niewielkim odczuwalnym poczuciem wpływu lub interakcji. Tandetnie zaimplementowana animacja oświetlenia również przyczynia się do tego uczucia niesamowitości podczas oglądania niektórych anime 3D, na przykład w przypadku Duch w muszli: SAC_2045, z cieniami poruszającymi się chaotycznie lub całkowicie znikającymi.

Królik karłowaty Haru trzyma twarz szarego wilka Legoshi w 2. sezonie Beastars.

Obraz: pomarańczowy

Oprócz technicznych aspektów produkcji serii, siła Bestie animacja kładzie nacisk na skuteczne blokowanie, stymulację i pracę kamery. Stylizowane detale sylwetek i swobodne wyrażenia postaci są imponujące, a szczególnie godna uwagi jest szczegółowa animacja włosów Legoshiego i wściekle machającego ogonem. Wszystko to dzięki zręcznemu kierownictwu Matsumi, w połączeniu z nienagannymi projektami postaci Nao Ootsu, które uwznioślają Bestie powyżej swoich animowanych CG rówieśników.

Chociaż może nie być żadnych scen porównywalnych z tymi z pierwszego sezonu kapryśne animowane otwarcie poklatkowe dzięki uprzejmości Michiya Kato i wyprodukowany przez Dwarf Studio of Rilakkuma i Kaoru sława, ani Yoko Kuno oszałamiająca malowana sekwencja animacji w siódmym odcinku ubiegłego sezonu, drugim sezonie Bestie jest jednak oszałamiającym świadectwem tego, jak anime animowane CG można zrobić i, co najważniejsze, dobrze.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

PGL bada awarię sterownika karty graficznej GeForce RTX 4080 po zakłóceniu wydarzeń e-sportowych

Profesjonalna Liga Graczy (PGL) zaprezentowała swoje nowo ulepszona specyfikacja sprzętu turniejowego przed rozpoczęciem (wciąż trwającego) CS2 Major Kopenhaga 2024 wydarzenie e-sportowe. Jak...

W dokumentach wysyłkowych pojawiają się rzekome próbki inżynieryjne AMD Ryzen „Granite Ridge”.

Listy przewozowe wydają się być doskonałym źródłem informacji przedpremierowych – zaledwie kilka godzin temu istniał prototyp Procesory mobilne AMD „Strix Point” i „Fire...

Ogłoszono WWDC 2024, Departament Sprawiedliwości pozywa Apple

Benjamin i Chance szczegółowo analizują pozew Departamentu Sprawiedliwości przeciwko Apple, w którym Departament Sprawiedliwości zarzuca Apple utrzymywanie monopolu na iPhone'a w sposób nielegalny....
Advertisment